Konco-konco

Sabtu, 31 Oktober 2015

Suparman's Graduation Day




Alhamdulillah... Syukur pada Allah... dan terima kasih yang tidak terhingga buat Allah sebab memberikan kebahagiaan kepada sahabat baikku ini untuk melengkapkan satu lagi perjalanan hidupnya.

Selamat Hari Konvokesyen Suparman! 

Tahniah kawan! Tahniah buatmu!

Hari ni tiada yang lebih menggembirakan dan membanggakan aku selain melihat kau memakai jubah dan melangkah dengan penuh keilmuan dan kemegahan menaiki pentas penganugerahan dirimu.

Terima kasih Allah sebab masih memberikan aku peluang untuk ada di sisi insan ini saat hari gembiranya. Menjadi sebahagian yang meraihkan kegembiraannya dan melihat senyum lebar dibibirnya.

Ini yang kau impikan dan Allah sudah melengkapkan sebahagian dari citamu. Semoga kau sentiasa sukses dan berjaya dalam kehidupanmu.






Aku menanti akan hadirnya dua tahun lagi untuk meraihkan konvokesyen kali keduamu sahabatku...

Semoga kau sentiasa diberkati Allah... Amin...




Sabtu, 10 Oktober 2015

Mereka Kawen

Selamat pagi dan Selamat Hari Sukan Negara 2015!

Hari ni aku nak rakamkan majlis perkahwinan dua orang kawan aku kat dalam belok ni. Mungkin agak terlambat untuk aku post benda ni tapi ini juga sebahagian dari kenangan yang manis buat aku.

19 September 2015, Pasangan Sytty Mazian dan Azlan Abbas selamat diraihkan selepas dinikahkan pada 18 September 2015. Aku dan kawan-kawan lain berkesempatan sampai ke majlis kenduri mereka walaupun jauh di pantai timur. 



Azlan dan Mazian


Pada 26 September 2015 pula telah berlangsung kenduri kahwin sebelah lelaki untuk kawan baik aku di UKM ni. Lukman dan Shikin. Kenduri sebelah perempuan haritu tak dapat hadir sebab banyak sangat masalah yang menimpa time tu. 

Apapun kenduri kawen sebelah lelaki kali ini, aku bangga sebab bukan hadir sebagai tetamu dalam majlis ni tapi menjadi sebahagian yang menjayakan majlis ni. Ini kali pertama aku terlibat dalam majlis kahwin kawan aku. Walaupun tiada talian kekeluargaan, tapi dengan ikatan persahabatan kami, aku dan keluarga Lukman dah macam sebuah keluarga. Bagi aku, ini adalah masa untuk aku balas jasa dan pengorbanan Lukman yang banyak membantu aku semasa kat kolej dan semasa aku terlantar di Hospital. Bukan setakat Lukman, malah keluarga dia juga mengambil berat terhadap aku semasa aku di hospital hari tu.


Lukman dan Ashikin

Apa pun Selamat Pengantin Baharu buat Lukman dan Ashikin, Juga Selamat Pengantin Baru buat Azlan Abbas dan Sytty Mazian. Semoga bahagia hingga akhir hayat.

Doakan aku bertemu jodohku secepatnya!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...