Konco-konco

Rabu, 2 September 2015

Port Dickson dan Merdeka 2015

Merdeka tahun ini aku sambut dengan kelainan dan lain dari tahun-tahun sebelumnya. Kalau tahun sebelumnya aku akan duduk di rumah menonton TV. Tengok perbarisan merdeka atau pegi kerja sebab nak dapat double pay; Tahun ini aku dan kawan-kawan yang lain pegi release tension kat Port Dickson.

Ekcely, plan nak ke PD ini Safi yang rancang dan bagitau time Raya Aidilfitri bebaru ini. Kebetulan tahun ni Hari Kebangsaan jatuh pada hari Isnin, Thats mean, akan ada tiga hari kosong untuk plan short vacation. Sebenarnya aku plan nak bawak Firdaus pegi ke Pangkor, tapi bila pikir balik, why not aku join Safi pegi PD. Lagipun, ramai-ramai lagi best dari pegi berdua kan.

30 Ogos 2015 (Ahad)

Kami bertolak dari Mahkota Cheras dalam pukul 7.00 pagi.

Muka mengantuk!

Pagi tu sebenarnya jam 4.30 pagi lagi aku dah bangun. Firdaus masih lagi lena time tu. Aku bangun and masak Mee Hoon Goreng untuk bekalan time sampai PD nanti. Lepas solat subuh je Safi dah call suruh ready sebab dia kejap lagi nak gerak. Sampai PD dalam pukul 8.30 pagi la camtu. Lambat sikit sampai sebab memandu dalam keadaan berhemah kan. Sampai je tak pikir panjang, sewa khemah dan cari port. Pastu bermulalah aksi mandi manda. Sejuk woo... Awalnya aku memang segan nak masuk air sebab sejuk bangat dong. Tapi bila dah masuk, susah pulak nak keluar balik. 

Sarapan dulu... Sebelum masuk air... 



Aktiviti Wajib! Photoshoot!

Erfan and Firdaus

Erfan and Safi

Muka lega selepas membuang
Toksin dalam badan...


Kitorang keluar dari Teluk Kemang dalam pukul 2.00 petang.

Lepas penat bermandi-mandian, kami pegi melantak di Kedai Makan Nasi Kukus Koboi yang sangat popular di PD. Sorry sebab takda gambar! Time ni dalam kelaparan yang amat sangat.

Lepas makan, kami bergerak ke Home Stay Izz Irsyad. Home stay ni terletak di belakang Muzium Tentera Darat. 1KM dari Pantai Port Dickson.



Sebelah petang, dalam Jam 6.30 petang, kitorang start membakar arang untuk BBQ malam tu.




Menu malam tu sangat simple and best! Ayam, Kambing dan sosej bakar. Ayaq Longan!

Lepas melantak, kami pegi Dataran Teluk Kemang untuk celebrate Merdeka dengan warga Port Dickson.


Lepas sambut merdeka, pegi McD melantak kejap! Sambil cuci mata! Balik homestay dalam pukul 2.30 Pagi!

-----------------------------------------------

31 Ogos 2015

Pagi tu semua orang bangun lambat! Dengan muka mamai, buka TV tengok perbarisan merdeka. Dalam pukul 10.30 pagi, kami ke Muzium Tentera Darat PD. Lawatan sambil belajar katanya.














Erfan, Firdaus, Nik dan Safi


Pukul 12.30 PM kami keluar dari Port Dickson dan kembali ke Ibu Kota KL. Sebelum balik rumah sempat singgah ke IOI City Mall. Cuci mata dan tengok wayang.

Apapun, ini adalah percutian pendek yang pertama untuk aku selepas discharge dari hospital hari tu. Aku amat bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk semua ini. Terima Kasih buat Allah kerana memberi peluang untuk aku merasa kegembiraan ini walaupun ianya pernah hampir tidak akan kurasai satu ketika dulu.

Terima kasih buat Safi yang ajak aku! Thanks to Nik! dan Terima kasih buat Firdaus yang selalu ikut ke mana saja aku bawa.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...