Konco-konco

Sabtu, 29 Ogos 2015

Selamat Ulang Tahun Sabahat

Suparman. Ya Suparman bin Rusilim. Itu nama yang sentiasa ada dalam otak aku sejak 7 tahun yang lepas. Nama yang selalu berlegar dalam fikiran time aku down, time aku ada masalah dan time aku terlalu perlukan seseorang untuk berkongsi ceritaku.

5 tahun lepas merupakan tahun yang sangat meruntun jiwa aku, Dan nama ini kupilih untuk aku khabarkan semua yang aku perlu buang dalam diri aku. Tiada selindung antara namaku dengan nama ini. Nama ini yang menjadikan aku kuat. Nama ini yang menjadikan aku seperti sekarang dan nama ini yang sentiasa menjadi tulang belakang untuk aku terus melangkah sehingga apa yang aku ada hari ni.

Jauh di bumi Borneo tidak pernah menjadikan nama ini berada sangat jauh dari aku. Kerana aku tau yang nama ini selalu ada di samping aku. Tiap kali aku susah, Tiap kali aku rasa kecewa. Tiap kali aku jatuh dan tiap kali aku tersungkur.

'Kau Kuat Jan!'
'Aku sentiasa mendoakan kau Jan'

Itu dua ayat yang sentiasa buat aku kuat dan bersemangat untuk meneruskan kehidupanku.

Dan semalam,

Genap 25 tahun usia nama ini di dunia.

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN SAHABAT BAIKKU. Semoga Allah sentiasa memberkati kehidupanmu. Semoga kau sentiasa bahagia dan berjaya dalam kehidupanmu.


Terima kasih kerana menjadi sahabat yang selalu ada untuk aku.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...