Konco-konco

Isnin, 13 Jun 2011

Suke Hati Aku Le....

Salam Semua...
Apa Khabar Hari Ni??

Harap-harap semua baik k...

Hari ini Ejan mau kongsikan sedikit cebisan hati yang amat geram yang terlalu amat pedihnya... Tapi cool la... hak2... Kongsi sikit pasal makhluk Tuhan yang tidak pernah rasa senang untuk lihat kebahagiaan dan kejayaan orang lain... Hak2... tapi sebenarnya dah biasa dah dengan semua tu... sebab... well, bila kita dah semakin meningkat berjaya... semakin dikenali dan digemari ramai... maka ramailah orang akan cuba menjatuhkan kita kan... Hak2... kalakar jugak peristiwa yang berlaku dalam dunia ni kan...

Semalam Aku online kat Facebook... chat ngan budak Sandakan... kawan lama satu sekolah dan satu asrama dulu... Nama dia Hazama... Hak2! bukan la... Aizat Safwan Amir yang perasan jak dia tu Hazama... hak2... tapi biarkanlah dia perasaan kalau itu yang membuatkan dia gembira dan bahagia.. hak2.. Tiada hak untuk halang minat dan perasaan yang diciptakan oleh Tuhan kepada setiap insan...

Tengah2 komen dan borak2 dalam Facebook... Tiba-tiba ada pulak makhluk Tuhan ni yang entah apa kes bengang tiba2... Hak2... Marah-marah tak tentu pasal... nak tahu pasal apa??? Pasal penggunaan Bahasa Semenanjung dalam Komen... Mau Menangis bila fikir balik pasal komen-komen yang dia berikan tu.. hak2... 

Maaflah xdapat kongsikan komen2 tersebut kerana pemilik wall itu telah memadamkan post tersebut keran OUT OF TOPIK sebab manusia yang x betul pemahamannya malam tadi.. hak2... biarkanlah... Masalahnya, yang dia telampau mau ambik kisah pasal bahasa ni kenapa??? macamlah dia xpernah guna bahasa semenanjung dalam kehidupannya... Penipu la kalau x pernah kan... memang penipu! Hak2... Lagi satu, aku x komen pun kat wall dia tu.. so, watpa mau menyibuk komen2 orang di wall orang lain... kalau xsuka, jangan baca dan ambik port! Habis cerita... ni nak jugak menyibuk sampai makan diri sendiri.. tapi aku xheranlah sebab sejak dahulu kala lagi memang dia kuat stress dan aku faham kehidupannya tu... Hak2... 

Tapi oklah aku tengok dia sekarang sudah banyak berubah... Pandai dah bagi tazkirah sekarang ni... Aku jak yang terkeluar daripada landasan hidup sebenar... maklumlah.. KATANYA CULTURE SHOCK! hahaha... hak2... 

Tapi bila dibuat kajian secara terperinci... asal usulnya sama jak macam aku... bukan orang sabah pun... kampung asal Indonesia!!! hak2... nasib2 je mak bapak pindah ke sabah... dan untuk pengetahuan, dalam senarai bumiputera sabah yang rasmi... belum ada lagi senarai bangsa asalnya tu di dalam senarai bumiputera Sabah!!! macam aku jugak... hak2... cumanya aku ni bapa memang asal MAJORITI SABAH!!! BAJAU ok... hak2.. Mak aku orang Indonesia, Timor. Tapi xjugaklah aku telampau extrem... hak2...

Tak kisahlah nak cakap bahasa apapun, janji kita jangan lupa asal usul kita.. bak kata orang di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung... apapun, hujan batu di negeri orang, hujan emas di negeri sendiri... lebih baik negeri sendiri... Hak2...

Apapun, aku akan dengar kata-kata cikgu Raiha yang banyak memberi panduan kepada aku sejak dulu lagi... JANGAN LAYAN SANGAT ORANG MACAM TU... hak2.. memang xlayan pon cikgu... saja jak mengasi hot lagi keadaan sebab DIA TERLALU YAKIN YANG DIA BAGUS SANGAT DI DUNIA NI!!! patutlah sejak dulu orang x suka dia!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...