Konco-konco

Rabu, 27 April 2011

terima kasih

selamat pagi semua...

hari ni dah masuk hari rabu.. bersamaan 27 April 2011... dalam 2-3 hari lagi aku akan memulakan kehidupan baru... kehidupan apa ni?? yelah, mana tidaknya... 2-3 hari lagi semua member aku akan bercuti dan ada dah yang mula bercuti sejak 2 hari lepas dan sejak semalam... maknanya semua akan bercuti gak... cuti panjang lak tu selama 4 bulan... tapi semua tu adalah kebahagian kepada mereka dan tidak memberi apa-apa kebahagian kepada aku... kenapa ni??? xda apa-apa... saja jak mau tulis macam tu... sebenarnya aku xbalik sabah pun untuk cuti yang panjang nie.. mabe akan balik tapi xtau bila sebab tiket pun aku xbeli lagi ni... huhuhu... standard aku lah selalu beli tiket balik sabah sebulan sebelum... kadang-kadang 2-3 minggu nak balik baru terbuka hati nak balik sabah... sebenarnya aku xtau lagi nak balik ke tak ni sebab banyak benda yang perlu aku buat kat sini nie... yelah! macam2 program yang ada dan jadual program tak keluar-keluar lagi... tu yang tensen sikit tu... siapa yang uruskan benda tu pun aku xtau... agak keterlaluan di situ... 

kenapa aku macam xda mood dan perasaan jak untuk bercuti kali ni?? aku pun xtau sebabnya... dan aku xtau di mana akan aku habiskan cuti 4 bulan tu.. dengan apa?? bagaimana dan siapa yang akan menghabiskannya?? SIAPA?? berkaitan x soalan tu? hahaha... lantak lah.. aku pon xtau apa yang aku nak tulis nie sebenarnya.. ok2...

aku nak kongsi sikit pasal member2 aku kat UKM nie... malam tadi faiz datang kat bilik aku...aku macam nak menangis je dia datang bilik aku tiba2... yelah, lepas lama dah kami xrapat... ekcely kami dulu waktu fes year dah memang adik-beradik... kesana dan kemari asyik sesama je... lepas tu bila dah macam adik-beradik of kos lah wat perangai budak-budak... selalu gaduh2 tapi sebenarnya tak gaduh pon... hahaha... saja jak nak menghabiskan masa dengan kegaduhian itu... hambik ko bahasa aku... dia datang jak aku xbuat benda lain dah selain rangkul dia dan pusing-pusing dia dua kali... wahahaha... ringan je dia tu.. sekeping jak... terlalu gembra sebab dia datang plak tiba-tiba... menghargai kawan bro macam tu ar... 

-Napa datang ni? 
-Aku nak simpan barang kat bilik ko..
-Ok..

[sebenarnya panjang lagi citer kitorang tapi aku xingat dah apa yang kami citer semalam]

dalam setengah jam macam tu, Kak iqa call...

-Ejan, Jom lepak teko... makan!

wow! makan? aku nak je kalau makan nie... dorang masak mee tumis... huhuhu.. memang rezeki Faiz la dapat makan mee tumis percuma malam tadi... huhuhu... ko dah ucap terima kasih belum kat diorang semalam Faiz??? mesti belum kan... time makan tu member aku ni mintalah Faiz perkenalkan diri... huhu.. tak boleh tahan... NAMA SAYA JUSTIN BIEBER! wuek! aku gelak kuat giler bila dengan nama dia tu.. hahahah... ko selamat Faiz sebab aku xbagi tahu nama timangan ko dalam kelas... ha! ko nak aku mention kat sini ker??? wahahahaha... ok! stop kat situ... TQ buat Hana Yahaya, Siti Zulaikha, Shuhada Haris, Fatimah Ahmed dan Nuraila sebab masak dan ingat jugak korang nak ajak aku... nampak sangat aku ni penting dalam hidup korang kan... huhuhu... TQ sangat2...

sebenarnya aku sedih gak dengan korang yang bakal pergi dan takkan kembali lagi.. wah! macam mati plak kan... koranglah selalu ambik berat pasal aku kan... korang nak aku explen sorang2 ker?? ok.. aku gtau k..

FATIMAH: aku kenal time MMP 2009... time tu aku dan awan selalu nyakat dia.. siap nyanyi lagu Fatimah lagi... kami mula rapat bila ada perta pentun UKM yang aku tarik dri tu.. lepas tu dia xputus asa... dia ajak lagi aku sertai pantun antara Universiti.. tapi aku dah gif up awal2 sebab aku xlarat nak bawa benda tu... kami tambah rapat lagi bila FESSAT 10.. best giler time tu.. ke mana jak dia pegi aku ikut dan aku ikut je ke mana dia pegi.. huhu... asal dia x ikut aku plak... sebabnya dah dia yang pandu keta... kenalah aku yang ikut dia sebab aku duduk sebelah je... maklum jelah aku ni xbesa bawa keta sebelah kanan macam kat malaysia nie... aku besa bawa keta sebelah kiri jak... huhuhu...tapi dia baik tau! hahaha... cukup dah aku menipu pasal ko fatimah.. aku dah usaha promote ko nie...

SHUHADA: yang ni isteri sorang mamat tu kat FPI.. aku xtau nama mamat tu sapa tapi aku tau yang dia simpan gambar tu kat dalam beg duit dia... huhuhu... aku ingat sampai mati dia tipu aku yang dia dah kawen tapi sebenarnya tak.. tapi kalau dia dah kawen pun macam sesuai je dengan dia... muka mak mak kan... wahaha... gurau je... janganlah marah... korang semua kan akan jadi mak jugak nanti... ada yang tak nak ke?? dia ni aku kenal time MMP juga... dia kan jaksa mestilah kenal dia... dia banyak bantu aku kalau aku buat program... lagi satu, dia ni SUKA KARAOKE macam aku... dan suara dia sedap giler!!! sapa nak ambik dia jadi artis korang request je kat aku... hahaha... yang paling penting... dia ni pasangan MC aku yang paling serasi... kami memang pada kalau untuk jadi MC.. untuk jadi suami isteri tak kot sebab aku ni sangat muda berbanding dia... huhuhu...


NURAILA: orangnya pendiam.. baik, sopan santun berbudi pekerti.. amanah, tomakninah, rukuk, whuduk... hahahaha.... silap2 tomakninah, rukuk  tu tertib solat... sebenarnya dia ni terlalu baik sampai susah nak gtau pasal dia nie... fes aku tengok dia ni kalau cakap macam taknak cakap je.. kadang-kadang aku xdengar dia cakap apa tapi aku iyakan jelah.. takut dia kecik ati plak kan.. lagi satu asal jumpa je dia mesti dia sedang SMS... aku pun heran.. belum pernah lagi aku jumpa dia dia takkan belas SMS.. konfirm ada je lah yang dia nak taip tu.. wahaha... dia ni mek terengganu... kepok lekor la katakan... tapi dia ni jenis yang diam je.. xbanyak cakap TAPI BANYAK MAKAN WALAUPUN DIA NI CEKEDING jak!!!

HANA: sifat fizikal dia kiut dan comey.. antara dorang semua ni dialah paling sehat aka gebu... sesuai sangat dia digelar kembang dalam cerita CUN... huhu.. kembang pun dah cukup kan.. wahahaha... dia ada blog dna blog dia cantik gak.. http://hanayahaya.blogspot.com/ ... cantik blog dia nie... huhuhu...tapi blog dia xmacam aku punya belok yang suka catat yang bukan2 nie... dia punya blog penuh dengan ilmiah dan berkisarkan islamik lah sikit... dia ni ada scandal dengan tuuuut... malas nak mention takut jadi gosip liar plak... japgi dia dikejar melodi lak... dia ni hebat protokol.. so, kalau TV3, TV1 dan Astro Warna nak ambik dia jadi stage manager ker? Pengarah Protokol ke.. ambik dia ni je... paling hebat edit gambar dan banyak dah poster di UKM ni dia yang buat... kambang-kembang... paai mekap tu elok-elok..


ZULAIKHA:yang ni plak aku kelar Manis dalam cerita CUN sebab dia ni agak xbetul antara dorang semua nie... huhu.. dia ni plak hebat dalam edit-edit gambar jugak.. n pakar dalam buat buku cenderamata.. terutama bila nak print buku cenderamata tu.. dia ni ada pakwe... pakwe dia sangatlah basar dari dia ni... kecik je pun pakwe dia ni dan pakwe dia tu abang aku la... huhuhu... pakwe dia selalu je jadi adik aku sebab dia kecik dari aku... ke mana je dorang ni pegi aku ada je nak temankan dorang dating terutama bila aku balik kelantan... kan kan ika... ika, ni kawe nak oyak sikit... sem depan aku ngan aiman boleh ronda-ronda KL tanpa ko dah... nanti kitorang ambik gambar dan kirim kat ko jelah ye.... huhuhu... 

huhu... penat dah aku menghanjeng dorang ni..dalam ni dorang xbleh buat apa-apa sebab aku yang admin... hahahaha... selalunya aku je kena buli diorang... satu lagi nak cakap... aku banyak kali menjerit dalam kereta kalau Timah yang bawa... adeh... TERLALU BERHEMAH!! korang nak tengok ker mekeme-mekeme ni... jap.. aku nak usha gambar dorang jap k...

ni shuhada haris...

ni fatimah n aila...
*yg gebu itu timah.. yg cekeding itu aila

ni ika n hana
*yang tembam [kiri] itu ika.. yg kembang [kanan] itu hana...
sekali lagi TQ korang ya... selamat maju jaya dan selamat bergraduasi... jangan lupa jenguk2 aku kat sini tahun depan... buat Hana.. ko jgn nak perasan.. kita grade sekali ye.. huhuhu...

oklah.. dah... penat dah tangan aku menaip panjang2...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...