Konco-konco

Selasa, 25 Januari 2011

merajinkan diri

setelah sekian lama aku xmengemas bilik aku nie... malam ni aku terbuka hati mengemasnya semula.... yelah... sudah 4 hari rasanya aku xkemas bilik ni... huhu... tibe2 rasa rajin plak malam ni walaupun dalam keadaan yang agak penat... huhu... tapi xpenat mana sangat pun sebab hari ni kelas cuma satu je... tu pun bukan ada kuliah... selama dua jam tadi buat kuiz je... huhuu... best giler kuiz tadi...

lepas je kelas, aku SMS fatimah ahmed... ajak dia g beli printer... yelah, dah bosan dah aku menabung kat kedai print sebab nak print dokumen dan assignment aku.. so, aku ambil keputusan untuk beli printer... lagipun, kalau aku beli, bayak benda aku dapat settlekan dengan mudah tanpa harapkan orang lain nak buat... susah dan leceh nak harapkan kawan sangat... huhuhu..

so, aku rasa disebabkan kehadiran benda baru ni kowt yang menyebabkan aku sangat rajin malam ni dengan mengemas segala benda dalam bilik aku... cuma tingkap je aku tak bersihkan sebab malam... aku dah pesan kat lukman suh bersihkan ahad lepas.. tapi dia xbersihkan pon... herm... biarlah... malas nak paksa... aku ni pembersih sikit sebab mak aku dah latih sejak kecil... aku ingat lagi mak aku buatkan jadual bersihkan rumah time kecik2 dulu... siap bagi tugas lagi padahal time tu aku baru umur 6 tahun atau 7 tahun pon...antara tugasan yang dicatat dalam jadual tu.... basuh pinggan, basuh baju, jemur kain, menyapu, bersihkan halaman rumah... tq mak sebab latih saya sejak kecik jadi seorang pembersih.... lagi satu, mak selalu latih kami tepati masa... lambat je akan dipulaslah telinga aku... sebab tu telinga aku ni capang sebelah... hahahaha... ingat kat mak aku... saya sayang mak saya... xpa mak, berapa bulan je lagi tinggal menjelang bulan Mei untuk aku kembali pulang ke pangkuan mak... 







kemas x??? hahahaha... jangan jeles k... 
kalau jeles, korang kemaslah macam aku kemas nie k... sama2 kita menjadi insan yang kemas di dunia dan berjaya di akhirat... amin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...