Konco-konco

Isnin, 31 Januari 2011

banjir di sandakan, sabah

hari ni merupakan hari ketiga cuti pertengahan semester... aku pulak menempuhi malam kedua bersendiri di bilik tanpa rumetku... huhuhu.. tapi xpalah sebab ada ramai lagi yang stay kolej nie walaupun cuti tahun baru cina... depan bilik ada felo.. orang sabah... sebelah kanan plak ada gak orang sabah... student first year... sebelah kiri lak.. cafe! kalau lapar cuma langkah sepuluh kali je dah sampai... tapi yang xbestnya tu... tandas ya Allah!! jauh nuh kat hujung sana... kena lalui 14 bilik kiri dan kanan untuk ke tandas... aku tabahkan hati jak kalau nak kencing time malam2.. tapi dah besa dah... huhu...

hari ni aku duduk bilik jak sebab hujan turun xberhenti2... nak basuh baju pun naik malas sebab nanti kalau basuh pon mesti akan busuk sebab  matahari xde... melainkan aku ke dobi seksyen 16 untuk basuh baju n keringkan sekali... nak pegi gak.. tapi xkesampaian.. motor man ada.. tapi macam besalah, aku x pandai bawa motor yang ada di Malaysia nie... dah besa ngan motor luar negara so, gayatlah nek motor Malaysia... huhuhu...

tadi adik n mama aku SMS n kol aku.. gtau banjir di sandakan... aku pun layarilah intenet tgk kat youtube kalau ada video banjir di sandakan... zap!! ada jugak aku jumpa... area bandar sandakan banjir.. di batu 8 plak banjir lumpur... dekat rumah aku pon banjir... nasib bek rumah aku atas bukit... just jalan je terputus... tapi memang teruk khabarnya hujan di sandakan..

ni di bandar sandakan yang dirakam pada 29 Januari 2011


batu 1 sandakan... area jalan pantai


ni plak di indah jaya, batu 4... tanah runtuh

taman indah jaya.... banjir lumpur

tanah runtuh.... hadapan sabah hotel, sandakan

sebenarnya, keadaan macam ni jarang sangat berlaku di sandakan... tapi, tahun ni berlaku lak... sangat menakutkan sebab hujan turun lebat xberhenti2 dan pandangan terbatas akibat hujan yang sangat lebat... semoga semuanya akan beransur pulih... 

p/s: SAYA SAYANG SANDAKAN, SABAH!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...