Konco-konco

Khamis, 30 Disember 2010

maafkan aku... terima kasih semua...

Sejak Isyak tadi aku rasa macam xsedap hati jak dengan apa yang berlaku di sekeliling aku... Ntahlah... Seolah-olah macam akan berlaku sesuatu yang aku takutkan... Herm... Sampaikan aku xde perasaan pun tentang Piala Suzuki: Indonesia lawan Malaysia... Man ajak aku pegi tengok bola pun aku xmau ikut... Sorry lah man... bukan aku saja xmau ikut ngan ko... Tapi banyak benda yang aku fikirkan... Fikiran aku melayang-layang macam tu je...

Siang tadi kesian kat Nadia... Takde masa nak layan dia time break lunch tadi... Dia g makan ngan Huda n Zarina.. Aku lak terpaksa g settlekan kerja-kerja yang masih tertangguh lagi... Sory awak... tapi benda ni penting... Tapi, sekurang-kurangnya, aku dapat gak dating ngan dia walaupun dalam kelas yang dipenuhi dengan student. dalam masa yang singkat itulah aku sempat borak kosong ngan dia... Sory lagi awak... saya xdapat berikan tumpuan pada awak seperti pasangan kekasih yang lain...

Malam ni aku buat meeting tergempar untuk bincangkan kekangan yang dihadapi untuk sebuah program yang aku lead... Herm, agak berat jugak benda nie... tapi nak wat macamana? Benda dah mula, kita kena tamatkan seperti yang dikehendakilah... Malam ni memang aku tensen giler sebab ada sumthing yang masih xsettle walaupun benda nak jadi dah esok... Aku kesian tengok anak-anak buah aku... mesti selama ni mereka tertekan dengan sikap aku kan... Aku dah cuba yang terbaik untuk korang semua... Tapi bagi aku, kalau aku xbuat macam tu korang seperti sambil lewa nak buat semua benda... 

Aku sebenarnya nak semua kerja kita settle cepat supaya bila dah dekat-dekat program, kita dah senang-lenang je... Tinggal top up sikit-sikit je lagi. Tapi, nampaknya ia xmenjadi... akhirnya dah sampai hujung-hujung macam nie pun still ada g yang sepatutnya dah settle, masih lagi terbengkalai...

Farah: Aku selalu je xsefahaman dengan dia. Kami selalu bercanggah pendapat. Tapi, selalunya aku akan menang... Hahahaha... Kadang-kadang dia jugak akan menang... Farah, aku nak gtau ko... Jangan berlembut sangat dengan anak-anak buah sebab nanti semua lemau. Kita kena tegas kalau bagi arahan... bukan sebab kita nak orang takut, tapi nak bagi ajar mereka sedar dengan tanggungjawab yang mereka harus laksanakan. Kadang-kadang, meeting selalu nak habis cepat sedangkan benda banyak lagi nak buat... bukan kita nak push dorang buat kerja... kita nak latih... sebab bila kita biarkan mereka xbuat, kita yang akan cover semua... so, memang payahlah macam tu... itulah pengalaman aku dalam program kali ni farah...

Jason: Kadang-kadang kelakar jugak tengok ko ni... Huhuhu.. aku ingat lagi ko datang meeting guna baju tido... Time tu aku mau marah pun ada, mau ketawa pun ada... hahaha... Jason, ko kena lebih alert ngan tugas ko... Jangan biar orang pandang rendah dan perlekehkan kita sebab benda tu akan bagi tekanan kepada kita sendiri... Harap-harap lepas malam ni, aku ada tegur dan marah ko malam ni, ko dapat study perjalanan program sepanjang perkampungan kita nanti... sebenarnya ko boleh... cuma ko xyakin dengan diri ko sendiri... Gud Luck Jason! 

Nasuha: Nasuha... aku xtau nak komen apa dengan ko... sebab ko taip2 surat je... hahahaha....

Raudah: Ko pun aku xtau nak kata apa?? Arh! Jangan songlap duit k...

Masha: Malam meeting sebelum ni aku nampak masha bengang sikit dengan aku sebab aku tegur dengan nanda tinggi tentang program yang xteratur lagi... aku tegur tentang perasmi dalam tentatif... Istilah2 dalam tentatif tu dan kelancaran program... Tapi, masha nie jenis cool je...

Liyana: Liyana, kenapa lah ko ni agak blurrr... selalu ja aku buli... aku suka bila ko hadir dalam hidupku sehari-hari.. maksud aku kalau kita terserempaklah kat mana2 atau dalam meeting.. Mesti aku gembira dan terhibur....

Syibli: Syibli... Sory, tadi aku ambik tugas ko briefing... aku saja ambik sebab aku tengok ko takde persediaan untuk bagi briefing tadi... Aku harap2 ko dapat handle disiplin peserta sepanjang kita berada di sana nanti... Apapun, aku kena buat baik ngan ko sebab adik ko cantik...

Arami: Arami, aku minta ampun banyak2 untuk malam ni dan peristiwa hari tu... malam ni aku terpaksa push ko... sory sangat2.. aku minta maaf dari atas sampai bawah... Aku nampak muka ko tadi macam bengang ngan aku je... aku sebenarnya xmau kita gaduh sebab program ni... mesti xbest kan kalau benda tu berlaku kan... sory arami... Apapun, aku sentiasa respek ko biarpun kadang-kadang dalam meeting tu aku marah... Sebenarnya mie, kita kena bezakan masa untuk buat kerja dengan masa untuk kawan-kawan... Harap-harap ko berjaya kendalikan pa sistem kat dewan orang ramai nanti k... 

Yani: Yani, pastikan barang-barang cukup!! Sejak aku lantik ko jadi Pengarah Peralatn, aku nampak ko buat dengan sungguh2... gud job!!

Afidah: Afidah pun selalu je buat keja yang bukan keja dia... kesian kat afidah... Tapi afidah nie jenis yang terima dan buat je... 

Hadi: Hadi, hang kuat main sebenarnya... Hang xdapat bezakan gurau dengan serius... Time kita buat keja, kena serius dan buat dengan sebaik mungkin.. kalau kita lepak, buat cara lepak... respek ketua dalam meeting.. luar meeting tu lain cerita... kena biasakan dari sekarang sebab bila hang keja kerajaan nanti atau syarikat2 swasta... banyak meeting akan hang lalui... satu g, kurangkan cakap, tingkatkan produktiviti!!!

Hani: OK!

Amanina: Kesian aman... sampai ari ni buku cenderamata xsettle g... sebab ada benda yang xsiap g dalam buku cenderamata tu...

Syafiq: Manusia paling aku respek dan kesian sekali dalam program ni ialah syafiq... dia yang datang awal time nak g meeting kat trolak kali pertama ari tu... sejak sem lepas lagi dia dah buat keja... tadi dia macam bengang ngan aku sebab aku suh buat keja lagi tadi... memang dialah banyak keja... sebenarnya, dia ibarat ayam tambatan lah dapat program ni.. terima kasih syafiq!!!

kepada yang lain2... semua dah baut yang terbaik untuk program ni... sory kalau aku ada terkasar bahasa atau termarah atau tertinggi suara kan...aku minta ampun sangat2... terima kasih semua!!

Selasa, 28 Disember 2010

cinta sejati

JPA keluar akhir bulan Januari atau awal bulan Februari!!!

Tercengang aku mendengar berita yang amat menggegarkan seluruh badan dan jasadku. Hahahaha... Aku hanya mampu terdiam seketika, kemudian tergelak mengenangkan nasib akan sebulan lagi tempoh aku untuk mengharungi titian kehidupan tanpa sumber kewangan... Tapi tidak menjadi masalah bha tu... Hahahaha... selagi Tuhan mau kita hidup, selagi itu kita boleh hidup kan... Xkanlah pasal JPA lambat kluar pun boleh menyebabkan kematian ke atas diriku ini?? Tapi, tak menjadi kemustahilan kan... hahahaha!!! Giler dah aku pikir pasal duit dah sekarang... Time2 nilah aku nak ingat kat mak dan bapak aku! Huhuhu... Mak! Pa! Aku merindui kamu berdua! Woit! Aku ikhlas lah ingat kat mak ayah aku! Korang ingat aku saja2 nak ingat sebab nak duit??? Sory sikit! Hahahaha... Asal aku emosi sorang2 plak nie... hahahaha... 
.....................................................................................

Kali ni aku nak kongsi dengan korang tentang bagaimana untuk mencari cinta sejati...

15 Tip Mencari Cinta Sejati

1. Jangan jadi playboy/playgirl dan hindari dari menjadi playboy/playgirl
2. Jika tidak suka atau rasa biasa saja, jangan couple terus dengan orang itu, kenali dulu baik-baik
3. Katakan cinta jika kita yakin dia adalah pasangan hidup kita
4. Cinta dan nafsu berahi adalah dua hal yang berbeza (no free sex)
5. Carilah orang yang baik, setia, jujur dan cinta kepada kita
6. Jangan bercinta/menikah sebelum dewasa (21 tahun ke atas)
7. Kejarlah cinta sampai ke negeri Cina, berjuanglah demi cinta
8. Berlaku adil ketika cinta dengan orang-orang di sekitar kita
9. Cinta tidak harus memiliki hidup kita. Kita yang memilikinya. Lupakan dan cuba lagi bila gagal
10. Bina cinta yang ada hingga nafas terakhir selamanya
11. Jangan cuba sakiti orang yang kita cintai dengan alasan apa sekalipun
12. Cinta sejati tidak dapat dibeli dengan wang tapi pengorbanan
13. Tuhan telah memberikan anda jodoh, temukanlah cinta anda sepatutnya
14. Cinta harus direstui agama, hukum, keluarga & masyarakat
Akhir kata, janganlah menyakiti hati orang lain baik bagi lelaki ataupun perempuan kerana mereka memiliki akal , perasaan dan naluri sehingga mereka akan patah hati dan terluka jika kita mengecewakannya. Orang yang rapuh mungkin mati kerana cinta. Orang yang berdendam dapat melakukan tindakan kriminal atau perbuatan tidak menyenangkan kepada anda karena cinta. Oleh karena itu berhati-hatilah dengan cinta.


Tanda-Tanda Cinta Sejati

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah bisa memberikan alasan kenapa ia mencintai kamu, yang ia tahu dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.
2. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya,dimatanya kamu selalu yang tercantik/tertampan walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu merasa kegemukan .
3. Orang yang mencintai kamu selau ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, ia ingin tau kegiatan kamu.
4. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti ?selamat pagi?” selamat hari minggu? selamat tidur?, walaupun kamu tidak membalas pesannya.
5. Kalau kamu berulang tahun dan kamu tidak mengundangnya setidaknya ia akan telpon untuk mengucapkan selamat atau mengirim sms.
6. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang ia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah lupa setiap detailnya, karena saat itu adalah sesuatu yang berharga untuknya.
7. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat tiap kata2 yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.
8. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu, bahkan mungkin meminjam CD/kaset kamu,karena ia ingin tau kesukaanmu, kesukaanmu kesukaannya juga.
9. Kalau terakhir kali ketemu, kamu sedang sakit flu, terkilir, atau sakit gigi, beberapa hari kemudian ia akan mengirim sms atau menelponmu dan menanyakan keadaanmu.. karena ia mengkhawatirkanmu.
10. Kalau kamu bilang akan menghadapi ujian ia akan menanyakan kapan ujian itu dan saat harinya tiba ia akan mengirimkan sms ?good luck? atau menelponmu untuk menyemangati kamu.
11. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tapi itu ialah suatu barang yang istimewa buat dia.
12. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat,saat sedang berbicara ditelpon dengan kamu, sehingga kamu menjadi binggung saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah mengguncang dunianya.
13. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada didekatmu dan ingin menghabiskan hari2nya denganmu.
14. Jika suatu saat kamu harus pindah ke kota lain untuk waktu yang lain ia akan memberikan nasehat supaya kamu waspada dengan lingkungan yang bisa membawa pengaruh buruk bagimu.
15. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
16. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal2 yang konyol spt menelponmu 100x dalam sehari, atau membangunkanmu ditengah malam karena ia mengirim sms atau menelponmu. karena saat itu ia sedang memikirkan kamu.
17. Orang yang mencintai kamu kadang merindukanmu dan melakukan hal2 yang membuat kamu jengkel atau gila, saat kamu bilang tindakannya membuatmu terganggu ia akan minta maaf dan tak kan melakukannya lagi.
18. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!
19. Kalau kamu melihat handphone-nya maka namamu akan menghiasi sbgn besar ?INBOX?nya.Ya ia masih menyimpan pesan dari kamu walaupun pesan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.
20. Dan jika kamu menghindarinya atau memberi reaksi penolakan, ia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupanmu walaupun hal itu membunuh hatinya. Karena yang ia inginkan hanyalah kebahagiaanmu.
21. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan ia akan ada disana menunggumu karena ia tak pernah mencari orang lain. Ya???? ia selalu menunggumu.





Isnin, 27 Disember 2010

cinta dia

Lagu ni untuk awak....


Lirik Cinta Terakhir - Aiman

Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan


Sebenarnya saya saja je post entri nie untuk awak... sebab saya rasa ia ada kaitan tentang kita berdua kan... Bukan tujuan saya untuk sakitkan hati awak... Tapi inilah yang saya rasa selama ni... Saya gagal untuk mengenali diri saya sendiri... Saya tak tahu dimana awak di hati saya... saya xtau di mana awak dijiwa saya... Saya dah usaha untuk cari ruang untuk awak... Saya bingung awak... Nama dia still dalam dakapan saya.. Saya keliru... Saya sedang mencuba dan terus mencuba untuk bahagiakan awak... Tapi dia sering muncul awak... Saya tahu awak amat-amat mencintai saya dan menyayangi saya... Saya dapat rasa semua tu awak... Tapi, Saya xdapat berikan awak sepenuh perhatian yang mungkin awa amat harapkan daripada saya... Dan saya pula, sibuk dengan kerja-kerja lain yang membuatkan kita sangat jauh dan terlalu jauh awak...

Awak, mesti awak rasa saya memang tak sayangkan awak dan tak cintakan awak kan... Kalau itu yang awak fikirkan, awak silap kerana masih ada cinta untuk awak dihati ni... Cuma sekarang saya sangat keliru! Saya tak tahu nak pilih siapa... Bukan alim buat saya untuk istikarah! Belum terbuka hati saya untuk lakukan semua tu. Atau mungkinkah saya sebenarnya belum bersedia untuk semua ni. Saya taknak main-mainkan perasaan awak walaupun itu yang dilihat oleh semua orang. Saya tak sampai hati untuk lukakan awak... Sebab awak terlalu baik buat saya... Awak berusaha untuk bahagiakan saya... Awak berusaha untuk menangi hati saya dan buat saya sayang awak... Tak pernah saya temui wanita sebaik awak yang tidak jemu untuk bersama saya... Walaupun saya sebaliknya... 

Sebenarnya banyak benda yang memisahkan kita awak... Terlalu besar benteng antara kita berdua... Awak tahukan yang saya dah sampai dah ke rumah awak dan dahh lihat kehidupan awak macamana sebenarnya... Dan saya mula segan sejak itu awak... Jurang kita terlalu besar awak... Sangat besar untuk kita bersatu... Bukan saya memandang kemewahan awak... Tapi seriusly, nampak sangat saya ni jauh lebih di bawah awak... Saya rasa saya tak mampu untuk bahagiakan awak dengan status saya seperti ini. Lagi satu, saya nampak awak sangat rapat dengan keluarga awak. Awak sangat manja ngan keluarga awak. Seperti tak boleh untuk berpisah lebih lama. Bayangkan awak, kalau awak akan tetap bersama saya. Sanggupkah awak tinggalkan keluarga awak dan ikut saya ke bumi borneo? Dengan keadaan Mak awak seperti itu? Banyak benda yang menjadi penghalang awak... Entahlah... Semoga allah memberi petunjuk dan jalan penyelesaian kepada saya...

saya tahu awak sayang saya sampai saya bagi keputusan pada awak... Herm... Awak sangat sabar dengan keadaan ni... saya tak sanggup tengok awak bersedih lagi... Tapi, saya taknak juga awak derita dan sengsara dikemudian hari... Tak sanggup untuk saya melihat air mata awak menitis nanti... Tapi, xkan kita nak biarkan ia tergantung seperti ini sahaja... kalau awak ada depan mata saya sekarang ni, ingin sekali saya peluk awak untuk damaikan dan tenangkan hati awak... jangan menangis awak... saya sentiasa di hati awak... saya sayang awak...

p/s: Nurhidayat Mustakim pernah berkata: pilihlah dia yang membahagiakan kita....

Ahad, 26 Disember 2010

akukah yang bersalah



Semalam, bila buka facebook pegilah usha2 kat fb2 member tengok2 perkembangan diorang... tiba2 dapat lak video ni... kongsilah kat sini... tengok k...

lepas tengok video tu... korang bacalah cerpen pendek yang aku buat kat bawah nie... Kisah ni amat sedih yang melibatkan sahabat dan kekasih... huhuhu...

Ray dah cuba sebaiknya untuk menyatukan Nam dan Nik. Sejak beberapa bulan lepas, Ray dan Nam dah berusaha rancang sesuatu yang terbaik untuk menyatukan kebahagiaan antara Nik dan Nam. Sebenarnya Nik kawan baik Ray dan duduk sekali ngan Ray. Ray dah bincangn ngan Nam untuk cari tarikh yang terbaik bagi Nam luahkan perasaan dan bagi satu kejutan untuk Nik. Tapi semua tu bertukar jadi angan-angan buat Nam apabila dia mendapat tahu yang Nik akan ikut Ray ke satu tempat jauh daripada Nam. 

"Nam dah rancang semuanya Ray. Nam rancang nak ajak dia pegi Pulau Tioman sambil bawa sebiji kek. Nam rasa time tu Nam nak luahkan ngan dia. Tapi semalam Nam tahu yang dia akan ikut Ray ke Langkawi untuk program yang Ray anjurkan."

"Maafkan Ray. Semua ni bukan Ray yang rancang. Ray xsangka yang Nam akan buat sebaik itu? Tak terfikir dalam hati Ray yang Nam akan buat seindah itu buat Nik."

"Nam taknak luah melalu text atau call. Biarlah ini kali pertama dan terakhir Nam luahkan perasaan pada lelaki ikut cara Nam sendiri. Nam angan-angan nak tengok matahari terbenam kat sana Ray. tapi, nak buat macamna?"

"Tukar tarikh lain."

"Ray, Nam jenis kalau dah pilih tarikh tu takkan ubah. Nam jenis kalau Nam nak buat, Nam buat gak. Dan kalau ia tak jadi, Nam takkan ambil port lagi pasal tu."

"Nam, Ray rasa bersalah."

"Bukan salah Ray, ni semua salah Nam sebab Nam yang x kaji aktiviti Nik sebelum rancang sesuatu."

sehingga larut malam mereka berdua sembang pasal Nik. Ray betul-betul rasa bersalah sebab kerana dia, impian Nam nak bersatu ngan Nik dengan cara Nam hancur macam tu je. Nik sebenarnya tak tahu akan semua nie. Semua ni rahsia Nam dan Ray. Ray pulang ke rumah dan dapati Nik dah tidur. Ray lihat wajah member dia tu dengan rasa sedih sebab impian dan cinta Nik mungkin bakal terkubur macam tu je tanpa sebarang ikatan daripada Nam. 

"Maafkan Ray, Nik. Ray dah cuba untuk bantu Nik dapatkan dia. Tapi tak sangka Ray pula yang jadi penghalang kepada Nik..."

Ray kemudian menitiskan airmata kerana terlalu sebak. Ray kini buntu macamana nak beritahu Nik supaya Nik tak join program ke Langkawi itu demi kebahagiaan Nam dan Nik.





Lagu ni ditujukan buat Nik yang sedang dilamun cinta bersama Nam. Semoga korang dapat bersatu dengan sebaiknya..... 


Sabtu, 25 Disember 2010

cinta

saya tahu...

kadang-kadang saya terlupa akan awak...

kadang-kadang saya tak bertanya khabar pun ngan awak...

kadang-kadang saya tak balas SMS yang awak hantar...

kadang-kadang saya tak layan sangat bila awak kol saya...

kadang-kadang saya selalu mengelak dari awak...

kadang-kadang saya tak hubungi awak langsung dalam sehari...

kadang-kadang saya tak beritahu awak ke mana saya pergi...

kadang-kadang saya tak tegur awak kalau terserempak ngan awak...

kadang-kadang saya jumpa ngan pompuan lain tak bagitahu awak...

kadang-kadang saya tak nak bincang kalau kita ada masalah...

kadang-kadang saya tak ambil kisah pun ngan awak...

kadang-kadang saya sakitkan hati awak...

kadang-kadang saya lukakan hati awak...

kadang-kadang saya buat awak menangis...

kadang-kadang saya berlaku buruk ngan awak...

kadang-kadang saya tipu awak....


tapi awak....

selalu jaga kebajikan saya...

selalu tanya khabar saya...

selalu SMS saya...

selalu kol saya...

selalu tanya saya bukan-bukan...

selalu cuba buat saya bahagia dan gembira bila ngan awak...

selalu turutkan kemahuan awak...


cuma...

saya tak boleh buat seperti yang awak nak...

saya tak boleh gembirakan awak...

saya tak boleh buat awak bahagia...

saya tak seperti yang awak harapkan...


kenapa...

awak masih nak ngan saya?

awak nak bertahan ngan saya?

awak nak hidup ngan saya?

awak nak bahagiakan saya?



awak tak pernah terfikirkah?

saya ni main-mainkan awak?

saya ni bukan untuk awak?

saya ni bukan lelaki impian awak?

saya ni tak sesuai untuk awak?


sudahlah awak...

saya tak nak awak derita...

saya tak nak awak sengsara...

saya tak nak awak merana...

saya tak nak awak musnah...

HANYA KERANA CINTA YANG RAPUH!!

aku ingin dirimu selalu... tapi hatiku ada padanya... 

tentang mereka

Hari Jumaat yang amat mengisi hidupku dengan perkara2 yang penting dalam kehidupan aku. Haha... Entahlah... Sejak hari khamis lepas Cikgu Rahima dan Cikgu Raiha dah pun balik semula ke Sandakan, Sabah. Herm, dia ada hantar SMS kat aku. Tapi aku xreply pun sebab aku dah tido time tu. Lepas tu bila bangun je xsempat tengok SMS, aku sibuk dengan kerja-kerja Baksis aku yang banyak lagi tertangguh dan perlu aku selesaikan dengan sebaiknya. Apapun, aku nak ucapkan terima kasih xterhingga pada kedua-dua cikgu aku ni sebab belanja aku keliling Semenanjung Malaysia tanpa perlu aku keluarkan duit walau sesen pon. Herm, Perjalanan di kelantan, di Melaka, di KL... Semuanya manis terasa. Walaupun xdapat balik ke Sandakan time cuti sem baru-baru ni tapi cuti tu amat bermakna dengan kehadiran cikgu berdua. TQ cikgu...

Pasal Cinta aku....

Serius aku sekarang masih konfius tentang perasaan aku ni. Aku masih gagal untuk memilih siapa sebenarnya yang harus aku jadikan pasangan hidup aku. Entahlah, bila fikir semula, semua ini ibarat cerita gila yang tiada kesudahannya. Hahahaha...Kadang-kadang terfikir juga mau kemabli kepada status asal aku... Single!! Aku sukar untuk bagi komitmen sebab aku jenis seorang yang aktif dengan kerja-kerja sosial dan persatuan dan aku rasa itu adalah kehidupan aku. 

Malam semalam jumpa dengan Wani tempat biasa. Dah lewat malam agaknya! Ya, selepas aku balik dari Play Badminton. Herm, dahsyat gak aku kan boleh main badminton. Bolehlah sikit2. Aku jumpa dia dan sembang-sembang kejap. Lama-lama sembang punya sembang sampai timbulkan konflik plak antara kami berdua. Herm, krisis lagi! Entahlah nak settle macamana lagi. Bagi aku, sukar ar nak settle tapi kami sentiasa berusaha untuk selesaikan kemelut cinta kami nie...

Dalam masa yang sama, aku sekarang nie yalah sedang cuba untuk bersama Nadia yang aku rasa lebih membahagiakan aku. Tapi, ia terlalu sukar untuk aku... Lebih-lebih lagi bila Dr. Ra**** ada pernah suarakan tentang percintaan mereka yang berasal dari tempat yang saling jauh! Argh! ia melibatkan soal kos! Entahlah aku pun pening dah sekarang ni macamana??? Haha... Selalu gak Nadia hantar SMS tapi jarang aku nak balas. 1 sebab adalah aku malas nak SMS kalau sekerat2 je. Benda yang sama then aku xtau nak borak apa ngan dia!! hahahaha!!!

Aku rasa aku nak keluar dari kemelut ni dengan cara cari orang lain... hahahaha!! (nadia, gurau je k!)

satu lagi, tadi aku kol sahabat baik aku kat Sandakan! Agak lama gak kami dah tak sembang-sembang! herm... alhamdulillah dia sihat wal afiat! 

p/s: oklah semua! aku dah ngantuk... nak tido... 

Jumaat, 24 Disember 2010

Ceritera pasal Nazirah

salam semua... Aku sedikit ting tong hari ni... hahaha.... kenapa semua yang aku lalui seperti xkena je dalam hidup aku nie...?? Hidup ni memang penuh dengan dugaan dan cabaran serta rintangan kehidupan... aku hanya bisa melakukan sesuatu yang mungkin untuk kebaikan semua orang... Tapi kenapa orang sekarang nie seolah-olah tak nak melihat aku terlibat dalam sesuatu perkara???

kali ni aku nak kongsi sebuah cerita tau untu korang baca dan nilai....

Di sebuah sekolah, ada satu program yang akan diadakan. program tersebut berkisarkan kemasyarakatan. Program tu dipegang oleh seorang perempuan yang bernama Nazirah. Pada mulanya, Nazirah ni berat hati nak pegang program tersebut sebab maybe dia xboleh bawa apatah lagi terpaksa berkerjasama dengan mereka2 yang sebelum ni xpernah pun buat kerja sama2. 

Pada mulanya, program ni dah dibuat secara tergesa2 tau. banyak benda yang sebenarnya silap pada permulaannya. Tapi Nazirah tabah gak hadapi semua dan berusaha untuk tutup kelemahan tersebut. Program ni bukan stakat Nazirah yang buat dan lead. Program ni juga turut dipelopori oleh seorang lagi rakan Nazirah yang bernama Norman. Tapi, Norman ni memang susah sikitlah. Nak uruskan semua awal2 dari kertas kerja dan urusan pentadbiran memang susah nak buat. Padahal semua tu sepatutnya dia yang buat. Padahal dialah barisan pengawas kat sekolah tu. Dengan siap dapat pelepasan Yuran Sekolah lagi. Tapi ceh! Sakit ati je Nazirah melihat keadaan Norman macam tu. Banyak benda yang dia dok cakap je kalau ada dalam meeting padahal xbuat pun lepas tu. Nazirah pernah uji dia uruskan sumber kewangan daripada satu badan, tapi hasilnya dia xbuat pun. nazirah sabar je dengan keadaan macam tu. Pada awalnya, Nazirah wat bodoh je, tapi lama kelamaan dah menyampah dah dengan sikap acuh tak acuh dia tu. Nazirah yang terpaksa fikirkan semua masalah program tu. 

Nazirah telah korbankan semua untuk program tu sehinggakan xdapat fokus study sedangkan time tu Nazirah nak menduduki STPM. Semua keja bagi kat Nazirah. sehinggalah nazirah dapat result STPM yang amat mengecewakan dia sendiri.

Tapi sekarang ni bila semua keja dah hampir siap, Nazirah perasan satu benda yang lain daripada yang lain. Norman tiba2 terlalu aktif plak dalam program tu. Nazirah rasa hairan dan sedikit kagum gak. Tapi nazirah dah mula perasaan dah yang Norman ni macam nak cari glamour seoalh2 semua benda yang Nazirah lakukan selama ini dia yang buat. Nazirah diam je. Sehinggalah dalam beberapa meeting yang dibuat oleh Nazirah, Norman turut menyertainya. Nazirah bagi cadangan je mesti kena tolak dan ada je yang tak kena. Norman plak lebih2 macam buat2 terror! Padahal selama ni Nazirah yang backup. Lagi satu, Norman selalu buat kecoh dan buat2 bizi padahal sebenarnya dia bizi pun. Sekarang ni Nazirah malas dah nak cakap apa dan ikutlah suka hati Norman. rasanya Norman tu ada akal dan harus sedar yang selama dalam kesusahan dulu Norman buat2 tak endah pun. Bila dah hampir siap macam nie baru nak wat2 bizi... Nazirah kadang2 tertawa melihat kebobrokan Norman itu. Hahahaha.... Biarlah Norman dengan cara dia tu. Nazirah akan diam je lepas nie... 

p/s: kisah ini rekaan semata2 dan tiada kaitan sama ada masih hidup mahupun dah mati!




Rabu, 22 Disember 2010

outstation


Assalamualaikum... Mesti korang herankan kenapa aku tiba2 buka entry kali nie dengan video ni kan.... Dan korang mesti tertanya-tanya sapakah penyanyi yang menyanyi lagu di atas kan... sebenarnya itulah Hafiz Hamidun... Yup, Hafiz Hamidun. Penyanyi nasyid yang mempunyai kelunakan suara setanding dengan artis-artis yang lain. Sebenarnya, aku saja jak post video ni sebab aku nak promosi tentang dia ni kat korang semua. Bebaru ni ingat lagi tak aku ada buat entri yang Hafiz Hamidun berhubung dengan aku?? Ingat x?? Sebenarnya, akan datang ni dalam bulan Februari, Kolej aku nak buat hari keluarga. Tapi nama Hari Keluarga tu dah tak komersial sangat lah buat masa nie. So, nama glamour bagi Hari Keluarga tu Fessat!! Fessat tu apa?? Hahahaha!! Fessat tu kalau nak tahu Festival Sanjungan Satria! Nama nya pelik sikitlah sebab kolej ni kan Kolej Palapes!! huhuhu... Tapi aku bukan palapes ok!  hahaha! kepada yang tak paham dengan istilah2 kat atas ni, Janganlah cuba untuk memahaminya sebab aku sendiri pun xtau apa aku taip ni dan kenapa aku taip semua nie?? sebab awal subuh rasa boring kot!!! hahahaha...

semalam hari yang sedikit menggembirakan diri, jiwa, hati dan nurani serta sanubari aku. Kenapa?? Hahahaha... Rahsia!! Kikikiki!!! Semalam meeting ngan Felda Trolak Timur... Hasil perbincangan tu, aku dapat capai sasaran meeting tu! Adalah benda2 yang dibincangkan!! Xperlu kowt korang semua nak tahu kat sini... hahahahaha... Apapun, hepi gaklah sebab sepanjang hari tu memang hangat dengan telatah nakal aku... Apayang aku buat?? Wey, korang yang ikut sekali tu jangan bagitau sesiapa tau pasal kejadian sepanjang hari semalam... Terutama pada orang yang kita umpat dan kutuk tu... Hahahahaha.... Korang tengoklah sepanjagn perjalanan dan Meeting semalam yang melegakan hati aku!!

huhuh... ni Geng Senget! ni dah kena marah ni baru tukar posing...
Raudah tak habis2 dengan peace budak2 dia tu!! aduyai..
Aman lak macam besalah.. Gebu pipi dia je nak tayang.. mentang2 aku xgebu...

Bersama Felo Pemantau! Cik Nas!

Felo@Bakal Pengetua! Azlan Abbas! Ok Bah Kalau Kau!

sementara menunggu giliran meeting..
Hebat Trolak Timur nie, Nak meeting pun ikut Q!!

Apa lagi! Kebetulan ada wifi! hambik ko aku online secara haram!


A

B

 Jap2... Korang nampak x gambar A dan B kat atas nie... Syafiq wat awal di hampir2 tengah hari semalam... time dia ambik gambar je, mesti xda flash... akibatnya gelap... tapi kalau aku n azlan yang ambik ada je flash!! bukan sekali dia buat... banyak kali lak tu tukar2 tangan!! Hahahahaha!!



sekitar meeting!

kanan sekali tu En Rahim! Felo!

Tengah2 tu Tuan Haji Rosli! Pengurus Felda!

tinjau2 kawasan!




di Trolak Utara, buat arrangement ngan pengusaha IKS!



huhuhu... best gaklah perjalan dengan penuh kegembiraan!!

ni untuk korang lagi... lagi Hafiz Hamidun!!!

Selasa, 21 Disember 2010

Rumetku

Badan sudah semakin tenat n letih ni. Tapi aku terpaksa gagahkan juga untuk bangun dan berhadapan dengan hari-hari yang masih ada untuk aku teruskan. Awal pagi lagi dah bangun wat persiapan untuk ke trolak Timur... Mesyuarat Penyelarasan Kali Ke-2, Program Bakti Siswa Siri 4. Jeng jeng!

Malam tadi dapat tido dalam pukul 3 pagi. Tu pun bukan dapat tido sepenuhnya. Tido-tido ayam je. Sebabnya nak berjaga-jaga. Kenapa? Sebab my rumet dalam perjalanan balik dari Kedah! Kejap lagi la tu dia sampai...

Tak berapa lama dalam pukul 4 lebih kot dekat2 pukul 5 pagi. Dia kol suruh iep ambik dia kat Hentian Kajang. Aku pun mendakilah bangunan coklat tempat aku tinggal ni kejutkan iep. Iep, p amik Man kat Kajang! ambik ko perintah di awal subuh dari aku!

Dalam beberapa minit je dia dah sampai. Hah! Pintu dah diketuk! Welcome my rumet! buka pintu je terus aku sambung tido balik! Lantak ko lah dah sampai ke belum... aku mengantuk nie... Pandai2lah ko uruskan diri ko. Buat bodoh je aku. Padahal tadi bukan men risau lagi time dia belum sampai.Yela, sekarang ni xsiden banyak berlaku kan... Tu yang risau tu.

Tapi aku tak tahan bila dia sampai je.. Buat kecoh plak kat bilik nie! Taulah lama cuti. Duk sembang plak subuh2 nie ngan iep! kuat plak tu! Cesh! Aku tak tahan n katalah kat dia! Woi! aku nak tido nie. hahaha! Permulaan pertekakkan antara aku dan dia! Hahahah!

hahahaha... to be continue... Aku nak buat keja jap... lagi pun nak mandi gak nie. kejap lagi kan nak g Trolak Timur! 




p/s: Selamat Datang Ke UKM, Lukman!

Meeting

Time2 macam ni mesti ramai yang dah tido kan... Yelah, dah pukul 2.30 pagi... mesti lah semua dah tido kan... Tapi aku masih lagi terpaku kat depan laptop ni. Ada keja lagi nak buat untuk siapkan semua tugas aku sebelum menjelangnya Bulan Februari. Aku target untuk siapkan semua kerja2 ni dalam bulan dua dan bulan Mac aku dah boleh fokus pada Pelajaran aku. huhu... Betul tak? Sebenarnya, hidup sebagai mahasiswa ni kena jugak ada program2 yang kita kendalikan supaya bila dah keluar nanti daripada UK ni dapatlah buat progam kat luar tu dan mungkin boleh jadi pemimpin... huhuhu... sapa tau kan... YANG AMAT BERHORMAT TAN SRI RAYZAN... hahaha.. impian semata2...

Minggu ni hidup penuh dengan Meeting... Malam tadi meeting Fessat bahagian Program... Kejap lagi kul 8.30 pagi akan ke Perak pulak nak Meeting Baksis. Then, malam ni plak nak Meeting Meta FSSK, Khamis lagilah meeting berganda, Baksis dan Pesepsi!! wah2.. hebatnye... semua aku nak involve kan...

malas nak taip panjang2... penat dah menaip sehari suntuk... 

Isnin, 20 Disember 2010

ceritera lama

awal pagi dah layan lagu rock sentimental... rasa nak pasang kuat-kuat je sound speaker nie... tapi xboleh dah sebab makhluk2 Tuhan dah datang semula ke UK... so, kena dengar slow2 dah. Maka dengan itu, tamatlah sudah hari-hari karaoke aku selama cuti sem hari tu... hahaha... 

Bangun je terus kemas bilik... Hobi kan kemas bilik setiap hari... Korang semua janganlah jeles k. Dah memang macam tu tarbiyah mak aku sejak dari kecik lagi... siap tampal jadual lagi kat bilik tidur. Hahahaha... aku ingat lagi jadual tu... Antara aktiviti yang wajib dalam jadual tu... Menyapu rumah, Menyapu halaman rumah, Basuh pinggan, Basuh baju, Kemas bilik. Aku ingat lagi aku selalu dapat tugas yang sama ngan akak aku yang kedua... Nama dia Rojianawati atau Ameng. Dia ni kira rajin jugaklah. Tapi macam harimau. Ganas gila! Dah ganas, gila plak tu. Aku beranilah nak kutuk dia kat sini sebab dia takkan baca punya. Hahahaha. Nanti raya depan aku minta maaf kat dia. Huhuhuhu...

Kalau adik aku yang namanya Addyzan atau ading tu. Selalu je gaduh ngan aku kalau buat keja. Aku malas ngan dia sebab dia malas. Hahahaha. Aku pun konfius sama ada aku yang malas atau dia yang malas. Hahahaha... Lantaklah! Sapa2 pun yang malas tetap gak rajin. Mak dan ayah aku memang didik kami jadi rajin dan pandai buat keja2 rumah. Korang bayangkan, aku dan adik laki kau tu selalu je basuh baju keluarga kami guna tangan. Yela dulu2 mana mampu nak beli mesin basuh ni. Sekarang ni je baru ada sebab itupun adik aku tu yang beli untuk mak aku sempena hari ibu tahun lepas. Kitorangkan bukan kaya pun. Yang bestnya, kami kalau pegi mana2 xkisah sangat sebab semua pandai masak. Aku suka makan masakan mak aku sebab pedas dan menepati citarasa aku. Adik laki aku plak pandai masak nasi goreng! Dia masak sedap gaklah tapi xblehlah kalahkan aku sebab aku lagi pandai masak berbanding dia. Hahaha. Kalau hari raya, aku selalunya akan bertugas untuk membuat kek! Hahaha... Korang jangan pikir aku ni xpandai apa2... huhu... Kalau akak aku plak, Yang sulung tu, Rosilawati dia pandai masak apa erk?? Pandai jugaklah tapi dia masak agak berminyak sikit. Ha! aku suka kalau dia masak pucuk ubi! kadang2 tu hampir setiap hari menu yang sama! adui! Makan jelah... Mak aku kalau masak santan lagi sedap!! Jauh beza ngan masakan cafe haji rosli ni.... hahahaha...

Herm... bila lah korang nak kirim masakan kat aku nie?? Herm, jangan nak harapkan kirim makanan.. Kirim SMS pun payah... Ni, asyik2 SMS mak aku, SMS ayah aku!! takkan plak dorang xpandai taip SMS sedangkan ayah dan mak aku pro giler taip sms! hahahaha... Tapi jarang balas... huhu... sebab kalau balas, dorg takkan kol aku.. so, xpayah balas then dorg akan kol aku... Time tu lah baru aku nak gayut lama2... save kredit aku.. hahahaha... tak guna punya anak! Tapi bijak kan... Bijak mengenakan mak dan ayah sendiri!! Dont Try This At Hostel k!

ni dia tukang masak rock!! hahaha.. nampak tu!!
playboy jugak macam abg dia nie!!
we are playboy!!! hahaha...
hidup playboy demi wanita!

ni plak harimau rajin...

Bila post kan gambar2 akak aku ni... Ingat lak aku time cuti raya ari tu kat Labuan... aku nak kongsilah beberapa gambar ngan korang...

kalau nak g Labuan dengan menaiki Feri... kena g Pekan Menumbuk, Beaufort Sabah...


pulau Labuan... tu bangunan UK... Ujana Kewangan..

di Tengah Bandar Pulau labuan...


seperti biasa.... sejarah=muzium! 





kat dataran sebelah muzium




angan anak sedara... Muhammad Daniel Danish..
bilalah giliran aku dapat anak nie???

sebelah bandar ada pantai cantik... cuci2 mata jap... huhu


masjid Labuan...

sempat g meninjau matrikulasi...

terminal feri antarabangsa Labuan

ni Feri yang aku ikut dari menumbuk ke labuan...
tapi bila balik, aku nek bot laju ke Kota Kinabalu...
ni bot laju... express kinabalu...
herm... nilah pengalaman aku bercuti sepanjang aku bergelar mahasiswa UKM... herm...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...